Digitálny otáčkomer schéma?

R

randika

Guest
Zdravím všetkých. Som v tomto zozname, a ja som druhý rok EE inžinierstva vysokoškoláka. Staviam otáčkomer na projekt na univerzite. Potrebujem nejaké schéma, ktoré generujú impulz po obdržaní infračerveného lúča. Mám v pláne vytvoriť pulz takto ... 1> Stick IR odráža kus pásky na rotujúce hriadeli 2> zaslanie kontinuálne IR lúč pomocou IR LED 3> príjem odrazeného IR lúča generovanie impulzov potom 4> meranie času medzi impulzmi 5> výpočet RPM je môj plán správny .. Ak sa u've dostal nejaké schémy pre tento prosím pošlite mi. Vďaka, CYA Randika K

Áno, povedal by som, že ste na dobrej ceste, až na to môže byť jednoduchšie, ak ste sa mikrokontroléru. Budem používať PIC ako príklad, ako to je všetko, čo viem. Prúd z prijímača IR je privádzaná do RA4/T0CKI PIC. PIC čaká presné a naprogramovaný čas, kým Timer0 sa zvyšuje s každým prejsť na reflexné pásky. Keď dobe hore, je hodnota v Timer0 sa vypočíta a zobrazí na displeji, čo si vyberiete. S pozdravom, Sputnik: idea:

Ahoj, ja som tiež premýšľal o tom, otáčkomer, ale s odlišným prístupom. Ja by som držať feromagnetický, trochu kruh, na rotujúci hriadeľ, s jedným "rez" do toho. na jednej strane kruhu kladený malý magnet, a na druhej strane Hallov snímač. Hallovho senzora by ua pekné pulzu môžete merať s mikrokontrolérom PIC napríklad.

CHUPOS nápad je svetlejšie v porovnaní s ostatnými. Skúste to!

Nesúhlasím, použitie magnetu znamená, že bicykel je monitorovaný bude z rovnováhy. Ak môžete rovnováhy, čo bude veľmi diffcult, WLL ešte nejaké vibrácie a možností na magnet, že odhodila vďaka odstredivej sily, ktoré môžu byť extrémne, keď je dosiahnutá vyššia RPM. Sputnik: idea: